Ga naar hoofdinhoud

Datagedreven sierteelt handel

Pak je margekillers aan en ga vraaggedreven werken.

Wil jij je margekillers minimaliseren?

Krijg grip op de dagelijkse hectiek

Het is een lastige kwestie: welke voorraad houd je aan en hoeveel verwerkingscapaciteit moet je inzetten, zodat je altijd voldoende kan leveren? Te veel voorraad vergroot het risico op derving of afprijzen; te weinig voorraad zorgt voor last-minute bijkopen tegen te hoge prijs en te kleine orders resulteert in hoge transactiekosten. Het is de uitdaging voor sierteelt handelsbedrijven!

De kwaliteit van je producten dient volgens de klantverwachting te zijn, anders volgt een retour of claim. Hoe slaag je erin om je margekillers onder controle te houden als je te maken hebt met bederfelijke sierteelt producten? Data helpt.

Minder verspilling
Voorraad optimalisatie
Efficiënter inkopen
Nauwkeuriger plannen

Grip op dagelijkse hectiek

Het meest complete datasysteem inclusief margekiller datatool helpt je om precies te weten wat er plaatsvindt in je bedrijf.
Scan je bedrijf en voorkom verborgen verliezen.

Wil je ook inzicht in je margekillers?

En weet waar je verliezen zitten en waar wat te verdienen valt!

Weet wat je klanten gaan bestellen

In het systeem kan je precies zien wat de voorspelling is en wat klanten de komende periode gaan bestellen. Hiermee kan je efficiënter inkopen, ontstaat de juiste balans tussen vraag en aanbod en neemt de derving af.

Door beter inzicht in de verwachte vraag kan je (derden) voorraden optimaliseren en je transactiekosten verlagen.

Meer weten over het voorspellen van de klantvraag? Kijk hier.

VRAAGVOORSPELLINGEN HOUDEN REKENING MET:

Historie
ERP gegevens als basis

Feestdagen
Hoeveelheid en speciale producten

Seizoen
Jaarlijkse terugkerende patronen

Weer
Impact op het koopgedrag

Lokaal
Regionale en demografische omstandigheden

Valuta
Wisselkoersen van internationale klanten

Consumenten
Vertrouwen in de (lokale) economie

Campagnes
Acties, aanbiedingen en promoties

Hoeveel stelen moet je verwerken?

Doordat je weet wat klanten de komende periode gaan bestellen, kan de verwerking nauwkeurig worden gepland en weet je precies hoeveel arbeidskrachten er nodig zijn om volgens afspraak te leveren.

  • Nauwkeuriger plannen
  • Minder arbeidskosten
  • Betere afstemming met toeleveranciers

Hoeveel stelen moet je verwerken?

Doordat je weet wat klanten de komende periode gaan bestellen, kan de verwerking nauwkeurig worden gepland en weet je precies hoeveel arbeidskrachten er nodig zijn om volgens afspraak te leveren.

  • Nauwkeuriger plannen
  • Minder arbeidskosten
  • Betere afstemming met toeleveranciers

Meer verkopen aan je klanten?

De webshop is een steeds belangrijker kanaal voor de verkoop. Klanten willen steeds makkelijker kopen, door een gepersonaliseerd aanbod in de webshop kopen klanten meer.

In ons dataplatform kan je precies zien wat het profiel van een klant is, wat die gaat kopen en of er veranderingen zijn in het koopgedrag. Hiermee kan je inspelen op de behoefte van de klant.

  • Verhogen klanttevredenheid
  • Verhogen van de omzet
  • Verlagen klantverloop

Deze bedrijven

benutten de kracht van data

Jerry Data

Onze professionele experts staan klaar om de volledige potentie van uw data te benutten

Heyer heeft meer grip op lijnen en klanten

"Het aantal locaties blijft toenemen en het wordt steeds complexer op grip te houden op de lijnen." > Lees meer

Hoe Flowerforce betere besluiten neemt

"Nu de korte termijn klantvraag voorspellingen goed werken is de budget module geïmplementeerd."

Wim Linssen van Flower Power

"Big data helpt ons om binnen 3 jaar te groeien van 150 naar 300 winkels."

Gooi niet elke week teveel marge weg!

Vul het formulier in, plan een gesprek en start met het aanpakken van je margekillers.

Back To Top