Datagedreven sierteelt handel
Pak je margekillers aan en ga vraaggedreven werken.
Wil jij je margekillers minimaliseren?
Krijg grip op de dagelijkse hectiek
Het is een lastige kwestie: welke voorraad houd je aan en hoeveel verwerkingscapaciteit moet je inzetten, zodat je altijd voldoende kan leveren? Te veel voorraad vergroot het risico op derving of afprijzen; te weinig voorraad zorgt voor last-minute bijkopen tegen te hoge prijs en te kleine orders resulteert in hoge transactiekosten. Het is de uitdaging voor sierteelt handelsbedrijven!
De kwaliteit van je producten dient volgens de klantverwachting te zijn, anders volgt een retour of claim. Hoe slaag je erin om je margekillers onder controle te houden als je te maken hebt met bederfelijke sierteelt producten? Data helpt.

Grip op dagelijkse hectiek
Weet wat je klanten gaan bestellen
In het systeem kan je precies zien wat de voorspelling is en wat klanten de komende periode gaan bestellen. Hiermee kan je efficiënter inkopen, ontstaat de juiste balans tussen vraag en aanbod en neemt de derving af.
Door beter inzicht in de verwachte vraag kan je (derden) voorraden optimaliseren en je transactiekosten verlagen.

VRAAGVOORSPELLINGEN HOUDEN REKENING MET:
Historie
ERP gegevens als basis
Feestdagen
Hoeveelheid en speciale producten
Seizoen
Jaarlijkse terugkerende patronen
Weer
Impact op het koopgedrag
Lokaal
Regionale en demografische omstandigheden
Valuta
Wisselkoersen van internationale klanten
Consumenten
Vertrouwen in de (lokale) economie
Campagnes
Acties, aanbiedingen en promoties
Hoeveel stelen moet je verwerken?
Doordat je weet wat klanten de komende periode gaan bestellen, kan de verwerking nauwkeurig worden gepland en weet je precies hoeveel arbeidskrachten er nodig zijn om volgens afspraak te leveren.
- Nauwkeuriger plannen
- Minder arbeidskosten
- Betere afstemming met toeleveranciers
Meer verkopen aan je klanten?
In ons dataplatform kan je precies zien wat het profiel van een klant is, wat die gaat kopen en of er veranderingen zijn in het koopgedrag. Hiermee kan je inspelen op de behoefte van de klant.
- Verhogen klanttevredenheid
- Verhogen van de omzet
- Verlagen klantverloop
