Heyer heeft door het gebruiken van data meer grip op haar lijnen en klanten
Hoeveel producten per dag en per winkel verkocht en geleverd moeten worden is afhankelijk van verschillende factoren. Zo hebben seizoensinvloeden, feestdagen en het weer invloed op de inkopen van de bloemisten. Daarnaast maken de grote afstanden in Scandinavië het bedienen van bloemisten een uitdaging.
Wekelijks beleverd Heyer bijna 400 bloemisten met bloemen en planten. Het aantal locaties blijft toenemen, waardoor het steeds complexer wordt om grip te houden op de lijnen. De uitdaging ligt bij het efficiënt bepalen welke producten en hoeveel voorraad de vrachtwagens moeten meenemen.
Heyer Blomstergrossisten is een dynamisch bloemenexportbedrijf dat is gevestigd op bloemenveiling Flora Holland in Rijnsburg. Heyer richt zich op de bloemenmarkt in Scandinavië, met name Zweden en Finland.
Bij Heyer worden de bloemen en planten dagelijks geleverd en verkocht vanuit één van de 18 geconditioneerde vrachtwagens.
Losmakers en verspillingen inzichtelijk maken, kosten drukken die de marge minimaliseren en grip houden op de lijnen is 𝐧𝐨𝐨𝐝𝐳𝐚𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤 voor het behouden van voldoende rendement.
WDD heeft data toepassingen geïmplementeerd die inzichten geven in resultaten per artikel, klant en lijn. Hierdoor stuurt Heyer onder andere op marges, zijn losmakers / derving inzichtelijk en zijn verbeterpunten en claims goed te monitoren. Dat maakt dat Heyer de kosten verlaagt en de winstgevendheid toeneemt.