Ga naar hoofdinhoud

Datagedreven AGF handel

Hoge leverbetrouwbaarheid én lage derving!

Minimale derving én hoge leverbetrouwbaarheid

Voldoen aan de eisen van de retail

Te veel producten in je voorraad verhoogt het risico op bederf of noodzakelijke verkoop tegen spotprijzen. Te weinig voorraad dwing je om last-minute bij te kopen tegen hoge prijzen. Dit is dé uitdaging voor AGF handelsbedrijven: welke voorraad houd je aan, zodat je altijd op tijd kan leveren en je derving minimaliseert.

De kwaliteit van je producten dient altijd volgens klantspecificatie te zijn, anders volgt een retour of een claim. Een leverbetrouwbaarheid van minimaal 99,8% is tegenwoordig de standaard. Hoe slaag je erin om je dervingskosten onder controle te houden als je te maken hebt met bederfelijke producten? Data helpt.

Minder derving
Hoge leveringsgarantie
Bewuster inkopen
Nauwkeuriger plannen

Weet wat er speelt!

Het meest complete datasysteem inclusief margekiller datatool helpt je om precies te weten wat er plaatsvindt in de organisatie.

Scan je bedrijf en voorkom verborgen verliezen.

Wil je ook inzicht in je margekillers?

en weten hoe je het ten opzichte van andere AGF bedrijven doet?

Weet wat je klanten gaan bestellen

In het systeem kan je precies zien wat de voorspelling is en wat klanten de komende periode gaan bestellen. Hiermee kan je efficiënter inkopen, ontstaat de juiste balans tussen vraag en aanbod en neemt de derving af.

14 dagen vooruit wordt per klant voorspeld welke en hoeveel producten er besteld gaan worden.

Meer weten over het voorspellen van de klantvraag? Kijk hier.

Factoren met een voorspelbare invloed op de bestelhoeveelheid

Historie
ERP gegevens

Feestdagen
Volume en/of speciale producten

Seizoenen
Jaarlijks terugkerende patronen

Weer
Impact op het koopgedrag

Lokaal
Regionale en demografische omstandigheden

Valuta
Wisselkoersen van internationale klanten

Consumenten
Vertrouwen in de (lokale) economie

Campagnes
Acties, aanbiedingen en promoties

De bestellijst staat voor je klaar, je alleen nog hoeft te kopen.

✓ Bespaar tijd

✓ Verminder derving

✓ Voorkom tekorten

Zo verkoop je meer

In het systeem kan je precies zien wat het profiel van een klant is, wat die gaat kopen en of er veranderingen zijn in het koopgedrag. Hiermee kan je inspelen op de behoefte van de klant.

  • Verhogen klanttevredenheid
  • Verhogen leverbetrouwbaarheid
  • Verlagen klantverloop

Deze bedrijven

benutten de kracht van data

Jerry Data

Onze professionele experts staan klaar om de volledige potentie van uw data te benutten

Hoe Flowerforce betere besluiten neemt

"Nu de korte termijn klantvraag voorspellingen goed werken is de budget module geïmplementeerd."

FlowerForce gaat voor groei

"We willen meer grip krijgen op onze business en datagedreven gaan werken."

Wim Linssen van Flower Power

"Big data helpt ons om binnen 3 jaar te groeien van 150 naar 300 winkels."

Start nu met het verlagen van jouw derving!

Ga aan de slag met je data, maak nu een afspraak

Back To Top